יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

חיפוש במאגר Ebsco

אכן המשכתי לחפש מקורות מידע בנושא הפרויקט שלי, הפעם החיפוש היה יותר קל וזורם מפני שכבר דשתי במושגים הרלונטים והבנתי שמנוע החיפוש דומה מאוד לPROQUEST , צריך להקיש במקומות הנכונים ולדעת להצליב את המושגים הנכונים על מנת להגיע לתוצאות הרצויות. למרות הבקיאות במיומנות החיפוש, לצערי עדיין אינני מרוצה מהתוצאות המתקבלות. ההרגשה שלי ש"מרוב עצים לא רואים את היער". אני מרגישה שאני כבר בשלב שעליי לבחור איזה מחקר מתאים ביותר ואינני יודעת איך לעשות זאת. המצגת של אוניברסיטת חיפה העוסקת באסטרטגיות חיפוש עזרה לי מאוד להבין כל מיני צעדים קטנים בדרך של חיפוש מקורות, המצגת ברורה וממצה . החיפושים עוד בעיצומם, הרבה דברים מתבהרים בדרך. הדרך לא קלה ורצופה בתסכול, אך אין להתייאש, יש להתמיד אל המטרה!

תגובה 1:

  1. מוניקה היקרה,
    כל מלה חקוקה על אבן הסלע! אין יותר מזדהה איתך ממני (או שבעצם יש...). אכן, בצד הסיפוק במציאת מאמרים ועוד בהצלבת מונחים (ובאנגלית!)אנו חשים פתאום הצפה של חומרים. זהו המקום לשאול את עצמינו במה להתמקד? על מה לוותר? בתקווה לבחור בצורה מושכלת במאמרים הרלונטיים ביותר. מכיוון שאני חשה שותפות לתחושתך בעניין "הצפת החומרים" הרשי לי לחלוק עימך תובנה שלי - התמקדי בשנתיים שלוש האחרונות! ברוב הפעמים תמצאי שרעיונות די חוזרים על עצמם, כאשר המאמרים העדכניים ביותר מוסיפים מידע חדש לתחום הנחקר (וזוהי ממהות מחקרים - הלא כן??).
    בהצלחה בהמשך הדרך!
    יפית.

    השבמחק